
Vakio ei ole vaihtoehto! Mönkijät ovat ikävästi rajoitettuja ja rajoitettu mönkijä = rajoitettu ilo!
Power ECU on vakio moottoriohjainlaitteen korvaava. Eli virittäminen on hyvinkin helppoa. Vakio moottoriohjainlaite irti ja Power ECU paikkaan. Mönkijä on helppo palauttaa näin ollen vakioksi tarvittaessa.
Power ECUn hyötyjä on:
Lisää tehoa:
Power ECUssa on muokattu moottorin eri parametrejä, jolla saavutetaan parempi huipputeho ja vääntö. Tehoa tulee lisää koko kierrosalueen läpi, joten mönkijä kulkee keveämmin esimerkiksi raskaan kuorman kanssa.
Nopeusrajoittimet poistuu:
Mönkijästä poistetaan kaikki nopeudenrajoittimet. H-vaihteella mönkijän huippunopeus nousee maksimiin. L-vaihteen rajoitin poistuu, joten maastossa ajosta tulee miellyttävämpää. Lukon ja peruutusvaihteen rajoittimet poistuvat.
Parempi moottorin seossuhde:
Mönkijät ovat tehtaalta säädetty erittäin laihalle tiukkojen päästönormien vuoksi. Tämä johtaa moottorin suureen lämpeämiseen. Parannetulla seossuhteella, moottori käy puhtaammin, lämpö ongelmat poistuvat ja moottorin hyötysuhde paranee.
Kaasunvaste paranee:
Parannetulla kaasukartalla saadaan kaasunvastetta muokattua miellyttävämmäksi käyttää. Tämä ero huomataan varsinkin sähkökaasullisissa malleissa (CFORCE 625, 850/1000 Gen3, ZFORCE 950/1000, UFORCE 1000), missä on eri ajotiloja valittavissa. Liikkeelle lähdöstä tulee pehmeämpää ja helpompaa.
Alamäki avustimen toiminta pehmeentyy:
Uudessa CFORCE 850/1000 Gen3 alamäkiavustin on hieman raakile vakiona. Power ECU muuttaa alamäkiavustimen toimintaa pehmeämmäksi ja loogisemmaksi.
Power ECUa hankkiessa, kannattaa muistaa että kyseessä on viritysohjelmisto. Tämä vaikuttaa mönkijän tieliikennekelpoisuuteen sekä takuuseen.
Mallien tehon kasvut ja ominaisuudet: